Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Vi har ingen gräns för minimiorder
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%, 12% samt 6% beroende av varugrupp.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
 


- PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.

 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-10 arbetsdagar.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som paket med DHL Service Point eller med Posten Brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Posten Brev: Levereras både till privatpersoner och företag. Levereras direkt hem i brevlådan, såvidare försändelsen ej är skrymmande, då det får hämtas vid Postens utlämningsställe.

På EcoDei tänker vi alltid på miljön och återvinner vårt emballage i så stor utsträckning det går.

 

Frakt
39 kr

Fraktfritt vid order över 999 kr inom Sverige

 

Reklamation och returrätt
Vid reklamationer rekommenderar vi att kunden kontaktar vår kundtjänst på EcoDei per mail info@ecodei.se. 

Om en vara skulle vara trasig eller felexpiderad, kontakta oss senast 14 dagar efter leverans via mail innan du skickar tillbaka varan. Vi står för fraktavgiften vid reklamationer, men du står för transportrisken. Du betalar frakten på Posten och får tillbaka summan efter att vi mottagit din retur. Vid eventuella tvister följer vi allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. För att läsa om konsumentköplagen, gå till Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se 

 

Tvist

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 
 

* Ecodei.se reserverar sig för uppenbara felskrivningar.

* Kunden ansvarar för att de kontaktuppgifter som angetts är rätt.

* För att göra en beställning så måste du ha fyllt 18 år.

* Alla försök till bedrägeri polisanmäls. 

 

Ångerrätt
 

Enligt Distansavtalslagen så har du alltid öppet köp i 14 dagar när du handlar på nätet. (gäller även REA-varor). Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick, och ångerfristen börjar löpa från den dag kunden tagit emot produkten. Kunden ska själv betala returfrakten och returnera ångrad produkt i originalförpackning med tillhörande emballage. Ångrar kunden sitt köp skickas varan, väl förpackad tillsammans med kopia på följesedel (alt. uppgifter om namn och ordernummer) och gärna med anmärkning om öppet köp (så vi kan förbättra utbudet om det är återkommande returer) . Kunden ansvarar för returen av varan till dess att den mottagits av EcoDei. Ångerrätten gäller ej för företag eller för produkter där förseglingen är bruten. EcoDei betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 30 dagar efter att returnerad produkt kommit Ecodei till godo. Fraktfritt gäller för genomförda köp på över 500kr. Returnerar du produkter och kommer under denna summa tar vi ut avgiften för frakten i efterhand. Eventuella fakturaavgifter kvarstår också.

 För att använda sig av ångerrätten ska kunden kontakta Ecodei via mail tilll info@ecodei.se. 

ma 

 Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Vi följer konsumentverkets rekommendationer www.konsumentverket.se 

 

OBS!

Ecodei.se löser ej ut paket som returnerats mot postförskott eller efterkrav. Observera att vi tar ut Postens faktiska avgifter om du returnerar något som vi efterdebiteras för av Posten.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket, brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Säkerhet och sekretess
När kunden gör en beställning hos ecodei.se ska korrekt namn, adress (gärna telefonnummer för kontakt och mobil för ev. avisering av paket) anges. Väljer kunden att betala med Payson krävs även personnummer. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Personuppgiftslagen (PUL). I samband med köp godkänner kunden att ecodei.se lagrar och använder uppgifterna för att kunna fullfölja kundens köp. Ecodei lämnar inte ut personuppgifter till andra företag eller personer än de som har med kundens beställning att göra. Kunden har rätt att begära ett registerutdrag över de uppgifter som finns registrerade. Ecodei.se är också skyldig att på begäran av de registrerade rätta till uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

Vi följer konsumentverkets rekommendationer www.konsumentverket.se 

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
 


SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.